Bosniëreis 2020 gaat helaas niet door

16 maart 2020 - Bladel, Nederland

Beste ouders en leerlingen,

Gezien de uitzonderlijke situatie waarmee we allemaal worden geconfronteerd als gevolg van het Corona-virus (Covid-19), willen wij u een update geven over wat dit betekent voor het project dat we hebben opgezet in samenwerking met Stichting Out of Area.

De Bosniëreis gaat helaas niet door!

Wij hebben de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten gehouden. Hierbij hebben wij de richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gevolgd. Daarnaast hebben we de situatie in Bosnië in de gaten gehouden.

Ondanks dat er op dit moment voor Bosnië & Herzegovina nog geen negatief reisadvies wordt gegeven, zien wij ons toch genoodzaakt om een lastig besluit te nemen. Gegeven de situatie zien we helaas geen andere mogelijkheid dan de reis naar Bosnië (van 14 t/m 19 mei 2020) niet door te laten gaan. Bovenal is voor ons de veiligheid, gezondheid en het welzijn van onze deelnemers, projectleiders en de mensen op de projectlocatie onze belangrijkste prioriteit!

Gaat de reis op een ander moment door?

Momenteel zijn we in overleg met Out of Area. We hebben aangegeven het project op een ander tijdstip uit te willen voeren. Vooralsnog willen we de situatie afwachten. De intentie is, als er meer rust en duidelijkheid is, om in samenspraak met Out of Area een datum voor een nieuwe projectweek prikken. Jullie zullen natuurlijk hiervan op de hoogte worden gehouden!

Onze insteek is om, daar waar mogelijk, met dezelfde groep deelnemers de reis te gaan maken. Per leerling zullen we in gesprek gaan of jullie van deze mogelijkheid gebruik kunnen en willen maken. Hiervoor zal eerst de nieuwe project-datum bekend moeten zijn.

Hoe zit het met het geld dat we hebben opgehaald?

Het geld dat is opgehaald blijft staan voor ons project waar een nieuwe datum voor geprikt zal gaan worden!

Blijkt dat een deelnemer niet mee kan gaan op de nieuwe datum, zullen we met die deelnemer persoonlijk in gesprek gaan over de financiële consequenties.

Moet ik in april €500,- hebben opgehaald?

Aangezien de datum wordt verzet, waarschijnlijk naar volgend schooljaar, vervalt de deadline van april. We zullen zo snel mogelijk laten weten wanneer je ervoor moet zorgen dat je het totale bedrag bij elkaar hebt.

Ja, maar…?

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met meester Ferry. De komende weken kunt u dit het makkelijkste doen door te mailen naar: [email protected]

Meester Ferry zal proberen zo snel mogelijk uw vragen te beantwoorden.

Ondanks het teleurstellende nieuws hoop ik dat jullie nog steeds enthousiast zijn en alsnog mee gaan als de nieuwe datum bekend is!

Be the change you want to see in the world!

Mede namens docenten die mee zouden gaan,

Ferry van de Put

Coördinator Internationalisering