Aankomst en eerste dag in Bosnië

12 mei 2023 - Capljina, Bosnië en Herzegovina

Eindelijk!!!! Na een lange reis zijn we gisterenavond laat aangekomen in motel Lav, ons verblijf voor de komende dagen.  Snel de kamers verdelen, koffers naar boven sjouwen en bed in......je zou verwachten dat na zo'n lange reisdag iedereen blij was om lekker te gaan slapen......helaas.....het bleef nog lang onrustig op sommige kamers in motel Lav!!!

Redelijk fris en fruitig  zat iedereen de volgende ochtend om 8 uur aan het ontbijt. Daarna was het dan toch echt tijd om voor de eerste keer naar het schooltje te gaan om daar de handen uit de mouwen te gaan steken. Dus hup, de bus in!

Aangezien we gisteren in het donker aangekomen zijn bij het hotel, konden we nu tijdens de busrit eens goed rondkijken. Wat is het hier toch mooi!

Aangekomen bij het schooltje stonden de schooldirecteur, twee docenten en de 15 leerlingen al op ons te wachten.

Een beetje onwennig werd er van beide kanten kennisgemaakt. Maar hoe gaaf om eindelijk hier te zijn.

Tijdens een korte rondleiding door het schoolgebouw, werd het voor de leerlingen al snel duidelijk dat wijzelf in Nederland toch echt wel bofkonten zijn met een mooi schoolgebouw waarin alles aanwezig is: schoolspullen, meerdere toiletten waarvan de deuren wel dicht kunnen, verwarming, waar het pleisterwerk niet van de muren valt als je het aanraakt..... Dat was toch wel even om stil van te worden!

Planning gemaakt, de taken verdeeld en iedereen aan de slag. Muren worden afgestoken zodat op de meest erge plekken weer een nieuw laagje pleisterwerk overheen gezet kan worden, opschuren van de muren, schuren van deuren en kozijnen, schuren van de goaltjes buiten.... Goed voorwerk is de basis.  Ondertussen werd er verf en andere spullen gehaald zodat we alles in huis hebben om de komende dagen te kunnen knallen.

Na al dat werken moe maar voldaan terug naar het motel. De douches hebben overuren gedraaid!

Na het heerlijk eten, een korte evaluatie van de dag gehad en vast even naar de dag van morgen kijken. Daarna is een groepje nog een lekkere wandeling gaan maken.

Wat hebben de kanjers hard gewerkt vandaag! Dit beloofd veel goeds voor de komende dagen.

Nu lekker slapen en op naar dag 2!

WhatsApp Image 2023-05-12 at 17.40.18WhatsApp Image 2023-05-12 at 17.40.06WhatsApp Image 2023-05-12 at 17.39.58WhatsApp Image 2023-05-12 at 17.39.35WhatsApp Image 2023-05-12 at 17.37.47WhatsApp Image 2023-05-12 at 17.39.31WhatsApp Image 2023-05-12 at 17.36.47WhatsApp Image 2023-05-12 at 17.36.47 (1)WhatsApp Image 2023-05-12 at 16.02.56WhatsApp Image 2023-05-12 at 16.02.55 (2)WhatsApp Image 2023-05-12 at 17.40.06WhatsApp Image 2023-05-12 at 16.02.55 (1)WhatsApp Image 2023-05-12 at 16.02.53WhatsApp Image 2023-05-12 at 16.02.52WhatsApp Image 2023-05-12 at 16.02.52 (2)WhatsApp Image 2023-05-12 at 16.02.52 (1)WhatsApp Image 2023-05-12 at 16.02.51 (1)WhatsApp Image 2023-05-11 at 19.51.39 (1)WhatsApp Image 2023-05-11 at 19.51.27 (1)

1. Juf Marja:
    13 mei 2023
    Wat fijn dat we jullie hier kunnen volgen! Goed om te horen dat jullie het fijn hebben en mooi werk kunnen verrichten. Nog prachtige dagen toegewenst!
    Ik hoop dat de families thuis inmiddels een beetje gewend zijn dat ze iemand even moeten missen. Ze komen volgende week terug als volleerd klusjesman of -vrouw! Dat biedt weer nieuw perspectief ;)!
    Op school was het vrijdag heel rustig! We telden maar 35 leerlingen….de rest was op stage of thuis omdat er 6 juffen en meesters niet waren! Ook wij wissen jullie! Maar dat komt allemaal weer goed! Ook groeten aan Année en tot gauw!
  2. Mariëlle:
    13 mei 2023
    Succes allemaal, benieuwd naar het eind resultaat. Fijn dat we jullie kunnen volgen wat er allemaal gemaakt wordt.
  3. Juf Sabrina:
    13 mei 2023
    Wat leuk om jullie avonturen zo te kunnen volgen en jullie op de foto’s in actie te zien! Hele gave eerste beelden en fijn om te lezen dat jullie een goede start hebben gemaakt! Zet ‘m op daar en vooral ook genieten van zo’n bijzondere reis!
  4. Harrie:
    13 mei 2023
    Veel succes en plezier allemaal!! Fijn dat we jullie kunnen volgen met de verhalen en foto’s. Geniet van dit unieke en bijzondere avontuur met z’n allen!
  5. Annegert van den heuvel:
    13 mei 2023
    Veel plezier vanavond en morgen met excursie.
    Jullie zijn topper
  6. Monique Vreeswijk-van de Wiel:
    13 mei 2023
    Wat fijn om jullie avonturen hier te kunnen lezen en volgen! En wat een werk al verzet op de eerste dag, jullie maken het verschil met jullie inzet! Veel succes en plezier samen!
  7. Juf Bouke:
    16 mei 2023
    Wauw!!! Wat is er al een hoop gebeurd, wat een werk hebben jullie nu al verzet!
    Als ik naar de foto's kijk spat de gezelligheid en het enthousiasme er van af, goed bezig kanjers!!!
  8. Paula:
    16 mei 2023
    Echt toppers zijn jullie allemaal! Wat fijn voor de leerlingen daar.
    Ik zie dat jullie ondertussen ook nog wat mooie stukken van het land zien. Geniet er nog even van.
    Ben super trots op je Mirthe!