Naam:
Foto’s:
808
Video’s:

Over mij

Sinds 2008 werk ben ik als docent/mentor werkzaam op het Pius X College in Bladel. Als coördinator internationalisering van de Praktijkschool ga ik samen met 5 en 30 leerlingen om de twee jaar naar Bosnië. Hierbij werken we samen met de stichting Out of Area. Elke keer is het een uitdaging om ruim €25.000,- bij elkaar 'gesponsord' te krijgen, maar het lukt elk project weer! Met dit geld maken we de reis naar Bosnië en knappen we daar een school op. We maken daarbij echt een verschil voor de plaatselijke bevolking. Een zeer dankbare taak, waarbij wij ook allemaal het besef krijgen hoe goed we het eigenlijk zelf hebben in Nederland... Een groot verschil en dat slechts op 2 uur vliegen van thuis.

Elk project sluit ik met trots af! Trots op de sponsors, leerlingen, collega's, ouders en andere betrokkenen die deze levenservaring mogelijk hebben gemaakt. Blij met de betrokkenheid en het enthousiasme waarmee we een ander kunnen helpen. Diep onder de indruk van wat we in een week tijd voor een school en een dorp in Bosnië hebben betekend. Elke keer smaakt naar meer... Dus over twee jaar ga ik weer! Ga je mee?

Over mijn reis

BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD!

Sinds 2008 gaat het Pius X College afdeling Praktijkonderwijs naar Bosnië om in samenwerking met Out of Area binnen een week een plaatselijke school op te knappen. Dit vindt om de 2 jaar plaats!

De projecten worden gesignaleerd door aanspreekpunten van Out of Area in de desbetreffende regio's. Dit zijn leerkrachten, artsen en anderen die in het gebied wonen en alles weten over de plaatselijke problematiek en behoeften. In overleg met Out of Area wordt er een project gekozen waar we als PiusX4Bosnië mee aan de slag gaan.

Voor dit project wordt er schoolbreed geld opgehaald met verschillende activiteiten, maar ook leerlingen individueel halen geld op voor het goede doel.

Nieuwsgierig geworden naar de fantastische projecten die we elke keer weer succesvol hebben afgerond? Kijk op deze reislog of ga naar www.piusx4bosnie.yurls.net

Bezochte landen

Ik heb 4 landen (2%) bezocht:

Bosnië en Herzegovina, Duitsland, Kroatië, Nederland.